Ben je zwanger en wil je zo gezond, fit en ontspannen mogelijk blijven? Of wil je na je zwangerschap weer starten met oefenen? Af en toe wat extra me-time creëren? Dan is zwangerschapsyoga iets voor jou! Het is geen probleem als je nog geen ervaring hebt met yoga voor je zwangerschap.

Zwangerschapsyoga is een traditionele yoga practice bestaande uit een mix van specifieke zwangerschapsyoga oefeningen, ademhalingsoefeningen (pranayama) en ontspanningstechnieken met als doen om je als zwangere in balans te brengen, zelfbewustzijn te ontwikkelen, fysieke kracht te ontwikkelen/behouden en voor mentale rust te zorgen.

De oefeningen zijn een mix van dynamische en ontspannende oefeningen. Je energieniveau kan van dag tot dag wisselen. Het belangrijkste is dat je naar je lichaam leert luisteren, op een veilige manier oefent en te kiezen voor een zachtere practice als dat nodig is. Yoga brengt rust, kracht en balans in het avontuur van zwangerschap. De yoga poses zijn aangepast voor elke fase van de zwangerschap. We leven in een maatschappij waarin er veel van ons gevraagd wordt. Yoga geeft je als moeder de tijd die je verdient om genieten van het creëren van nieuw leven.

Je kunt nu online zwangerschapsyoga lessen volgen.

Online zwangerschapsyoga
zwangerschapsyoga online

Voordelen yoga tijdens de zwangerschap

  • Je blijft in een goede fysieke conditie.
  • Je verlicht zwangerschapskwaaltjes zoals overgeven en constipatie.
  • Je vergroot in bepaalde gebieden de kracht in je lichaam om je voor te bereiden op de bevalling.
  • Je creëert meer ruimte voor de buikorganen en voor de baby om comfortabel te groeien.
  • Je werkt aan het bekkenbodemgebied en creëert bewustzijn in het gebied dat je gebruikt bij de bevalling.
  • Je werkt aan het openen van het borstgebied waardoor je meer energie krijgt en beter kunt ademen.
  • Je werkt aan het verbeteren van de circulatie en voorkomt opgezwollen benen en enkels.
  • Je zult je minder moe voelen.
  • Je stimuleert je lymfesysteem.
  • Je brengt meer balans in je leven tijdens de grote hormonale veranderingen tijdens de zwangerschap.
  • Je stimuleert het endocrine systeem om op de juiste manier te werken.
  • Je brengt je dichterbij je kindje voordat het geboren is.
  • Je kunt makkelijker mentale balans vinden door visualisaties, meditatie en diepe ontspanningsoefeningen.
  • Je leert om af en toe op de pauzeknop te drukken.

Interesse in zwangerschapsyoga?

Zwangerschapsyoga online lessen volg je via YogaPilatesWorkout.nl. Je kunt bij mij ook zwangerschapspilates lessen volgen of een combinatie van beide. Heb je interesse? Neem dan contact op met mij via info@yogapilatesworkout.nl.

Heb je interesse in zwangerschapsyoga in Roosendaal, zwangerschapsyoga in Antwerpen, zwangerschapsyoga in Breda of zwangerschapsyoga in Bergen op Zoom? Neem dan contact op met mij via info@yogapilatesworkout.nl.