Ik geef regelmatig Stretch & Release Workshops. Houd je activiteitenagenda in de gaten of meld je aan om via e-mail geïnformeerd te worden.

Self-myofascial release | yin & restorative yoga | ademhalingstechnieken

Last van pijnlijke of stijve spieren? Of heb je last van klachten in bekken, schouders, rug, nek of schouders? Of wil je gewoon heerlijk ontspannen en flexibeler worden? Dan is deze les iets voor jou!

We gebruiken tennisballen en andere massageballen om onze spieren en omliggende weefsels los te masseren. Met yin yoga houdingen stretchen we onze spieren en ons bindweefsel zodat spanningen en stress loskomen. We sluiten af met herstellende (restorative) yogahoudingen om helemaal tot rust te komen en alle spanning weg te laten smelten.

Yin yoga houdingen zijn voornamelijk liggende en zittende, passieve houdingen die 3 à 5 minuten worden vastgehouden. We ondersteunen ons lichaam door o.a. yogablokken en bolsters. Je bindweefsel wordt gestretcht en gehydrateerd en we creëren op deze manier meer flexibiliteit en mobiliteit in de gewrichten.

De voordelen op een rijtje:
Kalmerend effect op lichaam en geest
Meer flexibiliteit
Sneller herstellen na een workout
Voorkomen blessures
Losmaken van spanning uit het lichaam, met name rondom de rug, heupen en benen