Stretch & Release

Self-myofascial release | yin & restorative yoga | ademhalingstechnieken

Last van pijnlijke of stijve spieren? Of heb je last van klachten in bekken, schouders, rug, nek of schouders? Of wil je gewoon heerlijk ontspannen en flexibeler worden? Dan is deze les iets voor jou!

Stretch & Release Workshops binnenkort
16 februari | Focus Psoas (“de spier van de ziel”)
7 maart | Focus onderrug & heupen

We gebruiken tennisballen en andere massageballen om onze spieren en omliggende weefsels los te masseren. Met yin yoga houdingen stretchen we onze spieren en ons bindweefsel zodat spanningen en stress loskomen. We sluiten af met herstellende (restorative) yogahoudingen om helemaal tot rust te komen en alle spanning weg te laten smelten.

Yin yoga houdingen zijn voornamelijk liggende en zittende, passieve houdingen die 3 à 5 minuten worden vastgehouden. We ondersteunen ons lichaam door o.a. yogablokken en bolsters. Je bindweefsel wordt gestretcht en gehydrateerd en we creëren op deze manier meer flexibiliteit en mobiliteit in de gewrichten.

De voordelen op een rijtje:

  • Kalmerend effect op lichaam en geest
  • Meer flexibiliteit
  • Sneller herstellen na een workout
  • Voorkomen blessures
  • Losmaken van spanning uit het lichaam, met name rondom de rug, heupen en benen

Reacties zijn gesloten.