Pilates

In 10 sessions, you feel better,
in 20 sessions you look better,
in 30 sessions you have a whole new body.

Pilates is razend populair. Ook bij tal van Hollywoodsterren zoals Jennifer Aniston, Nicole Kidman en Ben Stiller. Je boekt snel resultaten terwijl het een rustige training is. Pilates is een bewegingsmethode, ontwikkeld door Joseph Pilates (1880-1967), waarbij gecontroleerde bewegingen centraal staan. Joseph Pilates noemde zijn noemde zijn methode “Art of Contrology”. Pilates is vooral gericht op het versterken en flexibeler maken van je powerhouse. Dit omvat je buikspieren, lage rugspieren, bekkenbodemspieren, bilspieren en de spieren rondom je heupen. Lichamelijke klachten worden voorkomen en kunnen zelfs verdwijnen door deze geconcentreerde en rustige manier van trainen. Bij pilates werken body & mind samen om fysieke en mentale balans te creëren. Pilates is geschikt als je fit bent, maar ook als je klachten of beperkingen hebt. Bovendien is pilates een hele goede aanvulling als je yoga beoefent.

Mat pilates & yogalates

Ik geef pilates op de mat en maak hierbij meestal gebruik van kleine materialen zoals ballen, blokken, dynabands en foam rollers. De lessen yogalates zijn momenteel ook heel erg populair. In deze yoga & pilates fusion les combineer je het beste van yoga en pilates in één practice. De staande en zittende houdingen uit de yoga worden afgewisseld met dynamische pilatesoefeningen. Al deze oefeningen worden uitgevoerd met een bewuste ademhaling. Yogalates is de ideale practice voor mensen die willen ontspannen maar tegelijkertijd hun lichaam willen trainen.

Ground Control Pilates

Ik heb mijn opleiding bij Pilates Company van Debbie Jenner gevolgd. Debbie Jenner heeft de Ground Control-PILATES® ontwikkeld. Dit is een Pilatesles met hier en daar aanpassingen zodat op een verantwoorde manier ook een grote groep de Pilatesbewegingen aan kan. De moeilijke, acrobatische en risicovolle oefeningen zijn uit elkaar gehaald en teruggebracht tot een basis. Vanuit die basis, die voor de meeste leerlingen al uitdagend genoeg is, kan er na verloop van tijd progressie worden toegevoegd, waardoor men uiteindelijk op een gelijk niveau komt met een gevorderde pilates les.

You are only as young as your spine is flexible.