De meeste workouts die je op dit moment via de online pilates studio kunt volgen zijn geschikt voor alle niveaus. Ik geef best veel uitleg en opties dus de workouts zijn ook geschikt voor beginners. Heb je vragen of de oefeningen dan mag je mij ook altijd contacteren via info@yogapilatesworkout.nl. De komende tijd probeer ik met feedback van de online leden de beschrijvingen van de verschillende workouts te optimaliseren. De workouts kun je nu filteren op type workout, duur, focus en materiaal. Vanaf augustus (na mijn zwangerschapsverlof) zal ik weer nieuwe workouts maken. Je kunt dan o.a. ook wat meer advanced workouts verwachten. Overigens zul je bij de meest recente video’s zien dat soms beeld en geluid niet 100% synchroon lopen. Dat komt omdat ik naarmate mijn zwangerschap vorderde een aantal oefeningen (met name) niet meer echt mocht/kon doen. Bij het maken van de video’s heb ik de oefeningen meestal enkele keren gedaan en vervolgens de beelden zo gemonteerd dat het leek alsof ik alles meedeed ;-).

Pilates

Pilates is een bewegingsmethode, ontwikkeld door Joseph Pilates (1880-1967), waarbij gecontroleerde bewegingen centraal staan. Joseph Pilates noemde zijn noemde zijn methode “Art of Contrology”. Pilates is vooral gericht op het versterken en flexibeler maken van je powerhouse. Dit omvat je buikspieren, lage rugspieren, bekkenbodemspieren, bilspieren en de spieren rondom je heupen. Maar pilates is een workout voor je hele lichaam. Lichamelijke klachten worden voorkomen en kunnen zelfs verdwijnen door deze geconcentreerde en rustige manier van trainen. Bij pilates werken body & mind samen om fysieke en mentale balans te creëren. Pilates is geschikt als je fit bent, maar ook als je klachten of beperkingen hebt.

 

 

Barre Workout

Een barre workout is een full body workout op basis van pilates principes met focus op core, billen en benen. Deze workout ontleent zijn naam aan de elegante oefeningen die traditioneel aan de ballet barre werden gegeven. De barre workout is superleuk om te doen en het is de ideale manier om helemaal in shape te komen. Waarschijnlijk heb je thuis geen ballet barre maar je kunt ook prima een stoel, een strijkplank of het aanrecht gebruiken.

Body Sculpt

Body Sculpt is een workout voor het hele lichaam. We combineren spierversterkende oefeningen met cardio. We gebruiken vooral ons eigen lichaamsgewicht maar vaak ook kleine gewichtjes en af en toe ook andere materialen. De oefeningen zijn vooral low impact, oftewel zonder springen. Springen we toch dan geef ik je altijd een alternatief.  Als de barre workout je ding is dan ga je deze les ook super vinden!