koudetraining - wim hof methode

Ik hoop dat we deze zomer weer de kans krijgen om in ijskoude rivieren te dippen ergens in de Alpen. Het is echt superverkwikkend.
 
Ik ben begin 2018 met koudetraining gestart. Mijn belangrijkste doel om een Wim Hof Methode workshop te volgens was het feit dat ik eigenlijk een echte koukleum ben. Regelmatige blootstelling aan kou heeft mij echt geholpen het niet altijd zo snel koud te hebben. Daarnaast heeft koudetraining nog veel meer voordelen. Het stimuleert je metabolisme en het vermindert ontstekingen, zwellingen en stijve spieren. Daarnaast wordt koudetherapie ook gelinkt aan beter slapen en een beter werkend immuunsysteem.
 
Omdat geadviseerd wordt om tijdens de zwangerschap geen Wim Hof Methode te beoefenen ben ik 9 maanden geleden gestopt met de ademhalingsoefeningen en de koudetraining. De laatste loodjes van de zwangerschap zijn wel redelijk zwaar en omdat alles behoorlijk stagneert in mijn lichaam heb ik met 40 weken (enkele dagen geleden) besloten om weer te starten met de koude douches. In de eerste plaatst om de circulatie weer wat meer op gang te brengen en misschien dat onze kleine meid het ook wat minder comfortabel mag beginnen te vinden daarbinnen 😉. De eerste 20 seconden moest ik echt weer even wennen en was het moeilijk om mijn ademhaling te controleren maar daarna ging het eigenlijk prima. Dus vanaf nu weer elke dag beginnen met koud douchen 🙂.