10 tips om gemotiveerd te blijivenHet kan soms lastig zijn om gemotiveerd te blijven om je workouts te blijven doen, zeker als het online is en niet live in een studio of club. Ik heb ook niet altijd evenveel zin om een workout te doen maar ik heb achteraf nog nooit spijt gehad. Je voelt je achteraf altijd beter. Het lastigste is om gewoon te beginnen. Daarna komt de rest vanzelf.

Hier zijn mijn 8 tips om gemotiveerd te blijven.

  1. Maak een workoutschema en houd je eraan.
    Maak afspraken met jezelf en zet deze in je agenda, in je telefoon of plak een briefje op je koelkast. Op deze manier zijn de workouts een onderdeel van je dagelijkse routine en kun je ze afvinken wanneer je klaar bent. Om je op weg te helpen heb ik een week/maandschema voor je gemaakt met de workouts van de online studio.
  2. Vind workouts die je echt leuk vindt om te doen.
    Als je workouts doet die je graag doet dan houd je het veel beter vol. De tijd vliegt voorbij als je bezig bent.
  3. Oefen samen met een workout buddy.
    Train samen met een huisgenoot of een vriendin. Op die manier heb je echt een stok achter de deur. Ook als je niet in één fysieke ruimte samen traint kun je op hetzelfde moment een online workout doen en achteraf je ervaringen delen.
  4. Doe een workout op muziek.
    Muziek kan je echt motiveren tijdens een workout. Bij de meeste pilateslessen is er alleen wat achtergrondmuziek maar de barre workouts zijn workouts waarbij we echt op de beat van de muziek werken.
  5. Begin aan een workout zonder verwachtingen.
    De ene dag is de andere niet. Soms voel je je fit en energiek en soms ook helemaal niet. Stap gewoon op je mat zonder verwachtingen en begin er gewoon aan. Je zult merken dat het ook helemaal anders kan aanvoelen dan je gedacht had.
  6. Leg je workoutkleding alvast klaar.
    Ben je van plan de volgende ochtend een workout te doen, leg dan alvast je workout outfit klaar voordat je gaat slapen. Zo kun je uit bed rollen en meteen je outfit aantrekken.
  7. Zorg dat je doelen realistisch zijn.
    Realistisch doelen zijn een recept voor succes. Zorg dat je een schema maakt wat voor jou realistisch is, waar je je echt aan kunt houden. Begin misschien met 2 kortere, wekelijkse workouts en bouw hebt op zodat je stap voor stap sterker wordt en meer uithoudingsvermogen krijgt.
  8. Denk aan het goede gevoel wat je hebt na een workout.
    Probeer je voor de workout te visualiseren hoe goed je je zult voelen na de workout. Beweging zorgt voor een goed humeur doordat er endorfines vrijkomen. Als je regelmatig beweegt zul je minder stress ervaren, meer zelfvertrouwen krijgen en beter slapen.